معرفی بهترین تجهیزات ورزشی خانگی و باشگاهی

در اینجا سعی داریم بهترین دستگاه های ورزشی موجود در بازار ایران را نقد و بررسی کنیم

معرفی بهترین تجهیزات ورزشی خانگی و باشگاهی

در اینجا سعی داریم بهترین دستگاه های ورزشی موجود در بازار ایران را نقد و بررسی کنیم

در این وبلاگ روزانه پست هایی برای معرفی دستگاه هایی همچون: تردمیل، دوچرخه ثابت، اسکی فضایی یا همان الپتیکال، دستگاه های بدنسازی، و همچنین انواع ماساژور های کوچک و بزرگ قرار میگیرد؛ که در آن به نقد و بررسی و معرفی محصولات میپردازیم.

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فواید تمرین با دوچرخه ثابت

تمرین دوچرخه ثابت، یک تمرین با شدت بالا است که با دوچرخه سواری در فضای بسته عضلات را تقویت کرده و کالری بیشتری می‌سوزاند. تمرین با شدت بالا به منظور افزایش قدرت، استقامت و تفکیک عضلانی انجام می‌شود. تمرین دوچرخه ثابت اندورفین را در بدن به جریان می‌اندازد.

ساخت و تفکیک عضله به وسیله تمرین با دوچرخه ثابت

آیا پاهایی قوی‌تر و عضلانی‌تر می‌خواهید؟ یک باسن خوش ترکیب چطور؟ شما می‌توانید با دوچرخه ثابت به این‌ها و بسیاری چیزهای دیگر دست یابید. یک کلاس دوچرخه ثابت به ساخت و تفکیک عضلات کمک می‌کند. این تمرین، فشار را روی باسن، ران‌ها و ساق‌های پا قرار می‌دهد. رکاب زدن با شدت زیاد عضلات ساق پا و ران‌ها را فعال کرده و در عین حال عضلات شکم را نیز سفت می‌کند. هر چه سریع‌تر رکاب بزنید، چربی بیشتری می‌سوزانید. آرام رکاب زدن نیز با افزایش مقاومت، عضلات را قوی می‌کند.

دوچرخه ثابت یک نمونه عالی از تمرین کم برخورد

تمرین کم برخورد تمرینی است که برمفاصل فشار وارد نمی‌کند زیرا برخورد به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. تمرین دوچرخه ثابت یک نمونه عالی از تمرین کم برخورد است. دوچرخه سواری در فضای بسته، برخلاف دویدن یا آهسته دویدن، فشار زیادی بر زانوها و مفاصل وارد نمی‌کند. در عوض این تمرین تمام فشار را بر عضلات وارد می‌کند. کلاس‌های دوچرخه ثابت برای افرادی که از درد مزمن مفاصل مانند آرتریت یا نقرس رنج می‌برند مناسب است.

تمرین با دوچرخه ثابت و کاهش استرس

هر نوع ورزشی استرس را از بین می برد اما در میان آن‌ها دوچرخه ثابت یکی از بهترین مسکن‌های استرس است. دلیلش این است که تمرین دوچرخه ثابت، یک تمرین شدید است حتی اگر اینطور به نظر نرسد. جنبه‌های اجتماعی شرکت در یک کلاس دوچرخه ثابت نیز به کاهش استرس و انگیزه دادن به افراد برای اینکه به خودشان سخت‌تر فشار بیاورند کمک می کند. درواقع، شما به برنامه‌ای که باعث می‌شود با افرادی در ارتباط باشید که اهدافی شبیه شما دارند، بیشتر پایبند خواهید بود.

تمرین با دوچرخه ثابت برابر با خستگی کمتر، نتایج بهتر

کلاس‌های دوچرخه ثابت به افرادی که به باشگاه می‌روند امکان می‌دهد که بدون وارد کردن فشار بیش از حد به خودشان، به بدن‌هایشان شکل دهند. بعضی از افراد هنگامیکه مربی‌شان مانند یک گروهبان باشد بهتر عمل می‌کنند اما بقیه به تقویت مثبت بهتر پاسخ می‌دهند و کلاس دوچرخه ثابت، به تقویت مثبت توجه دارد.
 

تمرین با دوچرخه ثابت سرگرم کننده است

آنچه که می‌توانید از یک کلاس دوچرخه ثابت انتظار داشته باشید، احساس سرزندگی و سرگرمی است. یک کلاس دوچرخه ثابت که شامل یک موسیقی پرانرژی و حرکات پویا است هرگز خسته کننده نخواهد بود. در هر جلسه انرژی بیشتری احساس می‌کنید زیرا این یک کلاس سرگرم کننده است.

تمرین با دوچرخه ثابت و افزایش استقامت قلبی

آیا حداقل فعالیت بدنی، شما را از نفس می‌اندازد؟ دوچرخه ثابت، به پرورش یک جفت ریه قوی کمک می‌کند و همچنین قلب را قوی نگه می‌دارد. این یک تمرین ایده‌آل برای آن‌هایی است که می‌خواهند یک تمرین کم برخورد را شروع کنند که سیستم قلبی عروقی را تقویت می‌کند.

تمرین با دوچرخه ثابت به بدن انرژی می‌دهد

بعضی از تمرینات شما را از پای در می‌آورند و باعث می‌شوند که بیشتر از حد معمول احساس خستگی کنید اما برنامه دوچرخه ثابت اینگونه نیست. حتی اگر با خستگی شروع به تمرین کنید، بعد از اتمام تمرین‌تان پرانرژی خواهید بود. دلیلش این است که این تمرین باعث جاری شدن اندورفین و آدرنالین در بدن می‌شود و انرژی در طول این کلاس، مسری است. این احساس پرانرژی بودن به همراه نتایج شگفت انگیز باعث می‌شود که کلاس دوچرخه ثابت به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تناسب اندام تبدیل شود.

نمایندگی فروش الپتیکال های خانکی و باشگاهی :

فروشگاه مرکزی و شوروم مجموعه بزرگ کورش اسپرت
فروشنده برند های برتر ورزشی و بازی و سرگرمی
تهران، میدان هفت تیر، ابتدای خیابان قائم مقام، نبش کوچه سام، پلاک 17
88814075
88814076
www.kouroshsport.com
محصولات ورزشی ، الپتیکال و اسکی فضایی ، تردمیل ، دوچرخه ثابت ، اسپینینگ ، ماشین شارژی ، و ...

  • کورش اسپرت
  • ۰
  • ۰

فواید و مضرات تمرین با الپتیکال

الپتیکال دستگاه مخصوص انجام تمرینات هوازی است که دارای دو پدال و دو دسته اهرم مانند با قابلیت تنظیم سرعت، مقاومت، شیب و غیره می باشد. با استفاده از این دستگاه می توان حرکات بالا رفتن از پله ها، پیاده روی و دویدن را شبیه سازی کرده و از مزایای آن بهره مند شد که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

مزایای استفاده از الپتیکال

1. لاغری و چربی سوزی

دستگاه الپتیکال برای سوزاندن چربی های شکمی عالی است و مخصوصا هنگامی که با برخی تمرینات وزن بدن ترکیب شود می تواند در کوچک و عضلانی شدن شکم تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

در گذشته اعتقاد بر این بود که ورزش های استقامتی برای کالری سوزی و چربی سوزی بخصوص چربی های ناحیه شکم بهترین هستند اما به تازگی ثابت شده ورزش های هوازی از موثرترین روش های کالری سوزی حداکثر در کوتاه مدت می باشند.

هنگام کار با اسکی فضایی، شکم در وضعیت راست و عمودی قرار می گیرد مخصوصا زمانی که از تکیه گاه بازوها استفاده نمی شود و هنگام استفاده از پاها، بازوان نیز درگیر می شود که تاثیری مشابه ورزش صخره نوردی روی بدن گذاشته و به همین دلیل استفاده از الپتیکال راهی عالی برای سوزاندن کالری و از بین بردن چربی های شکمی محسوب می شود.

2. تقویت عضلات ضعیف پا

کار با دستگاه الپتیکال به تقویت عضلات مختلف پا کمک می کند. مطالعات نشان می دهد تاثیر الپتیکال روی ماهیچه های همسترینگ (عضلات پشت ران) و عضلات چهار سر ران نسبت به ورزش های دیگر همچون دویدن، استفاده از تردمیل و دوچرخه سواری بسیار بیشتر است.

بنابراین اگر ماهیچه های همسترینگ یا عضلات چهار سر ران ضعیفی دارید بهترین و ساده ترین راه تقویت آن ها استفاده از دستگاه الپتیکال است، بخصوص این که می توان روی این دستگاه به سمت عقب پدال زد که تاثیر آن روی تقویت همسترینگ به مراتب بیشتر از پدال رو به جلو می باشد.

3. دستگاهی چند منظوره

یکی دیگر از فواید عالی الپتیکال تنوع حرکات و امکان حرکت به جلو و عقب می باشد که به راحتی می توانید گروهی از تمرینات عضلانی خاص را به صورت همزمان روی آن انجام دهید.

مزیت دیگر این دستگاه امکان تنظیم شیب، سرعت و طول گام با توجه به نوع تمرینات می باشد، افراد مبتدی بهتر است از شیب کم و سرعت پایین شروع کرده در حالی که افرادی که تجربه دوی ماراتن یا صخره نوردی دارند می توانند از شیب و سرعت بیشتر استفاده کنند.

4. بهبود تعادل و حرکت

افرادی که دچار آسیب مفصل ران شده اند، کسانی که قصد عمل جراحی مفصل ران دارند یا عمل جراحی رباط صلیبی قدامی (ACL) انجام داده اند با استفاده از دستگاه الپتیکال می توانند حرکات طبیعی پیاده روی یا دو را تقلید کنند.

بسیاری از حرکات فیزیکی که ما انجام می دهیم ترکیبی از حافظه ماهیچه ها و نحوه پردازش اطلاعات در مغز می باشد و حرکات تکراری یا تقلیدی روی الپتیکال به ایجاد تعادل و حرکت طبیعی بدن کمک می کند.

5. به حداکثر رساندن تمرینات

همانطور که قبلا اشاره کردیم تمرینات الپتیکال یکی از بهترین روش ها برای به حداکثر رساندن کالری سوزی در بدن است.

مزیت دیگر این دستگاه این است که کالری سوزی را با افزایش طول گام ها بهینه می کند نه تعداد گام ها، بنابراین علاوه بر رسیدن به نتیجه بهتر، فرد گمان نمی کند تمرینات سخت تری نسبت به زمانی که با گام های کوتاه تر تمرین می کرده داشته است.

6. افزایش ظرفیت هوازی

استفاده از دستگاه الپتیکال ظرفیت هوازی را تا حد زیادی افزایش می دهد.

ظرفیت هوازی با حداکثر میزان مصرف اکسیژنی که بدن می تواند پردازش کند سنجیده می شود و افرادی که در طول فعالیت های ورزشی ظرفیت هوازی بیشتری نسبت به سایرین دارند می توانند تمریناتی با شدت بیشتر و مدت زمان طولانی تر داشته باشند.

از آن جایی که الپتیکال از انواع ورزش های هوازی است به مرور و با افزایش ظرفیت هوازی، استقامت و نیروی بدنی را افزایش خواهد داد.

7. سلامت استخوانی ماهیچه ای

کار با الپتیکال باعث تقویت استخوان ها شده و به بهبود تراکم استخوانی کمک می کند و این مزیت الپتیکال به علت انجام تمرینات تحمل وزن حین استفاده از دستگاه است زیرا در تمام مدت وزن بدن روی پاها قرار دارد و این وزن ثابت روی عضلات و استخوان ها، باعث افزایش چگالی استخوانی و رشد سلولی آن می شود.

این مزیت تمرینات الپتیکال از بروز بیماری های استخوانی و مفصلی، ضعیف شدن و شکستگی استخوان ها پیشگیری می کند.

8. سلامت قلب و ریه

دستگاه الپتیکال برای سیستم قلبی عروقی بدن بسیار مفید است زیرا باعث افزایش ضربان قلب شده و با تقویت قلب به بهبود عملکرد آن کمک می کند.

از سوی دیگر این دستگاه ظرفیت هوازی بدن را افزایش می دهد که به نوبه خود تاثیر قابل توجهی در تقویت قلب و ریه ها خواهد داشت.

معایب استفاذه از الپتیکال

الپتیکال و زانو درد

در صورت استفاده صحیح از دستگاه الپتیکال معمولا زانو درد ایجاد نخواهد شد و می تواند جایگزین خوبی برای فعالیت هایی همچون دویدن برای افرادی باشد که از درد زانو و مفاصل رنج می برند.

با این وجود استفاده از الپتیکال در برخی افراد از جمله کسانی که از تاندونیت پاتلا (التهاب تاندون زانو) یا مشکلاتی در ناحیه مفاصل ران رنج می برند ممکن است علائم بیماری را تشدید کرده و باعث ایجاد درد حین تمرین می شود، این افراد لازم است قبل از استفاده از دستگاه با پزشک مشورت کنند.

در برخی افراد حرکات دستگاه با حرکت طبیعی زانوها تداخل ایجاد کرده و باعث آسیب زانوها می شود.

یکی از علل شایع درد زانو حین تمرینات الپتیکال نیز شدت بیش از حد تمرینات است، به عنوان مثال اگر درد در ناحیه بالای کاسه زانو باشد ممکن است فرد دچار تاندونیتیت چهار سر ران یا التهاب تاندون چهار سر ران شده باشد. این آسیب دیدگی میان افرادی که تمرینات با سرعت بالا و ناگهانی از جمله تمرینات شدید الپتیکال انجام می دهند شایع تر است.

نمایندگی فروش الپتیکال های خانکی و باشگاهی :

فروشگاه مرکزی و شوروم مجموعه بزرگ کورش اسپرت
فروشنده برند های برتر ورزشی و بازی و سرگرمی
تهران، میدان هفت تیر، ابتدای خیابان قائم مقام، نبش کوچه سام، پلاک 17
88814075
88814076
www.kouroshsport.com
محصولات ورزشی ، الپتیکال و اسکی فضایی ، تردمیل ، دوچرخه ثابت ، اسپینینگ ، ماشین شارژی ، و ...

 

  • کورش اسپرت